Z praxe a servisných opráv je známe, že za vzniknuté nehody a problémy s dronom môže v 90% pilot a jeho nesprávna manipulácia s dronom, avšak vznikajú aj také situácie, kde za to môže chybovosť dronu, prípadne chyba ktorá nebola objavená pri výrobe. V týchto situáciách vám ako autorizovaný servis garantujeme opravu v rámci garancie.
Krokom, ktorý tento proces uľahčí a zrýchli, je potreba exportovania dát (logov) po nehode.
Dôležité poznámky
Okamžite uloženie dát po strete s nejakým problémom, zabezpečí presnosť prenosu dát a vyhýbanie sa ich prepisu po niekoľkonásobnom zapnutí/vypnutí RC (ovládača), súčasťou tohto kroku je nutné mať pripojený RC na internet aby mohla prebiehať synchronizácia dát počas a po každom lete.
Kvôli obmedzeniu ukladacieho priestoru, uloženie dát v drone a ovládači je rozdielne: dron dokáže uchovať 25 logov pričom ovládač iba 10 logov. Práve preto je najlepšie po vzniknutom probléme riešiť situáciu okamžite a nemanipulovať s dronom ďalej.
Príprava pred nahratím dát
(Tieto kroky musia byť vykonané v každom prípade)
- Kontrola firmware verzie dronu (ak to je problém iba s ovládačom, tento krok je možné preskočiť)
- Kontrola firmware verzie ovládača
- Popis nehody, chyby ktorá vznikla: v akom čase, počas akých podmienok, pri akom úkone, aká chyba resp. problém vznikol
- Čas nehody, je nutné vedieť aspoň približný čas kedy tento problém vznikol aby bolo možné odoslať a skontrolovať správne dáta
Postup ako exportovať dáta
1. V prípade nehody lietadla, letové abnormality, abnormality postrekovania a rozmetania
- Je potrebné poskytnúť dáta z “Avionics System” —> Other
2. V prípade abnormálnej funkčnosti radaru
- Je potrebné poskytnúť dáta z “Avionics System” —> Other & Radar System —> Other
- Fotografie okolia kde nastala chyba, napr. stromy, ktorým sa dron nedokázal vyhnúť, prekážky alebo elektrické vedenie
3. V prípade abnormalít s RC (ovládačom) ako napríklad zobrazovanie čiernej obrazovky, chyba s joystickom a pád systému
- Videozáznam chyby
- Je potrebné poskytnúť dáta z “Remote Control” —> Other
4. V prípade abnormálneho prenosu a kontroly obrazu ako napríklad strata spojenia, zaseknutá obrazovka
- Je potrebné poskytnúť dáta z “Avionics System” —> Other & Remote Control —> Other
- Videozáznam chyby
5. V prípade abnormálnej funkčnosti APP
- Videozáznam chyby
- Je potrebné poskytnúť dáta z “APP” —> Other
6. V prípade zlyhania aktualizácie firmvéru
- Videozáznam chyby
- Je potrebné poskytnúť dáta z “Avionics System” —> Other
- Po výbere správnej kategórie chyby je potrebné nahrať logy
- Po kliknutí na “Upload logs” sa zobrazí zoznam uložených logov z posledných letov a manipulácii s dronom
- Je potrebné vybrať správny log (podľa času, kedy nastala chyba) a nahrať ho
- Po spracovaní dát sa vám zobrazí QR kód, ten je potrebné zaznamenať screenshotom a následne to odoslať autorizovanému servisnému centru
Autorizovaný servis po prijatí dát od klienta prešetrí udalosť a následne ju vyhodnotí ako:
- Chyba pilota, na čo sa záruka nevzťahuje (ak je ešte zariadenie v záruke) a servis bude vykonaný na náklady klienta
- Chyba zariadenia, na čo sa záruka vzťahuje (ak je ešte zariadenie v záruke) a servis bude vykonaný na náklady spoločnosti DJI